Leren van vallen: hoe Suzanne door haar skival levenslessen deelt met kinderen.

Leren van vallen: hoe Suzanne door haar skival levenslessen deelt met kinderen.

๐™๐ž ๐ญ๐ซ๐จ๐ค ๐ก๐š๐š๐ซ ๐›๐ซ๐จ๐ž๐ค๐ฌ๐ฉ๐ข๐ฃ๐ฉ ๐จ๐ฆ๐ก๐จ๐จ๐  ๐ž๐ง ๐ฅ๐ข๐ž๐ญ ๐ก๐š๐š๐ซ ๐›๐ฅ๐š๐ฎ๐ฐ๐ž ๐ฉ๐ฅ๐ž๐ค ๐ณ๐ข๐ž๐ง, ๐๐ข๐ž ๐จ๐ง๐ ๐ž๐ฏ๐ž๐ž๐ซ ๐ก๐š๐š๐ซ ๐ก๐š๐ฅ๐ฏ๐ž ๐จ๐ง๐๐ž๐ซ๐›๐ž๐ž๐ง ๐ข๐ง ๐›๐ž๐ฌ๐ฅ๐š๐  ๐ง๐š๐ฆ. ๐Ÿ˜จ

Voordat de reflectieweek begint, delen alle teamleden hun persoonlijke reflecties met de kinderen, als levend bewijs van onze toewijding aan groei en zelfontwikkeling.

Reflecteren voorleven

Tijdens de ochtendkring deelde Suzanne, haar verhaal met de onderbouw. Op 38-jarige leeftijd besloot ze de uitdaging aan te gaan en voor het eerst op skivakantie te gaan. ๐Ÿ‚

Met enthousiasme vertelde ze over de spanning en de voorbereidingen, inclusief skilessen om de basis onder de knie te krijgen, compleet met filmpjes van haar eerste schreden op de latten. โ›ท

๐„๐œ๐ก๐ญ๐ž๐ซ, ๐ก๐ž๐ญ ๐š๐ฏ๐จ๐ง๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ ๐ง๐š๐ฆ ๐ž๐ž๐ง ๐จ๐ง๐ฏ๐ž๐ซ๐ฐ๐š๐œ๐ก๐ญ๐ž ๐ฐ๐ž๐ง๐๐ข๐ง๐ . Suzanne kwam ten val tijdens een les, wat resulteerde in een enorme blauwe plek die haar halve onderbeen bedekte. Ze deelde met de kinderen hoe de pijn haar tot tranen bracht en ze haar skiplannen opgaf, overtuigd dat ze "te oud" was voor deze nieuwe uitdaging.

De kracht van een goede coach

Het was haar instructeur die haar aanmoedigde om ๐’๐’๐’…๐’‚๐’๐’Œ๐’” ๐’…๐’† ๐’‘๐’Š๐’‹๐’ ๐’†๐’ ๐’‚๐’๐’ˆ๐’”๐’• weer op de ski's te stappen. Na wat aarzeling en een innerlijke strijd klom Suzanne weer op de ski's. En nu? Nu geniet Suzanne van haar skivakantie. ๐Ÿ™

Doorzettingsvermogen

Het verhaal inspireerde een gesprek met de kinderen over de aard van leerprocessen, de rol van een mentor, en het overwinnen van persoonlijke 'leerkuilen' of angsten. We verkenden vragen als:

๐Ÿ’š Wat heb je nodig om door te zetten?
๐Ÿ’™ Hoe kunnen we elkaar ondersteunen en ook uitdagen?
๐Ÿ’œ Hoe ga je om met de gedachte "dit leer ik nooit"?

We zijn ongelooflijk trots op Suzanne en op ons hele team, die de moed hebben om hun persoonlijke groei en uitdagingen te delen. ๐—ญ๐—ผ ๐—น๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฒ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—น ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฒ๐—น๐—ธ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ, niet alleen de basisvaardigheden, maar ook levenslessen over veerkracht en doorzettingsvermogen. ๐Ÿค

De foto is van Suzanne tijdens haar vakantie. Zowel wij als de kinderen zijn razend nieuwsgierig naar haar verhalen en ervaringen!

Over de schrijver
Barbara is moeder van twee kinderen, Dexter en Skyler, en de oprichter en schoolleider van Vivere. Vanuit haar passie voor toekomstgericht en inspirerend onderwijs richtte ze Vivere op. Barbara heeft als doel een school te creรซren waar kinderen ervaringsgericht en zintuiglijk kunnen leren. Ze gebruikt hiervoor de principes uit het democratische onderwijs. Barbara combineert haar rol als schoolleider met een diepe interesse in kunstmatige intelligentie, waarbij ze bewust kiest voor een evenwichtige balans en het beperken van schermtijd. Vivere is in 2016 begonnen met zes kinderen en twee leerkrachten in een oud verzorgingshuis. Inmiddels is uitgegroeid tot een levendige leeromgeving waar ruim 100 kinderen dagelijks onderwijs ervaren.
Reactie plaatsen