Op Vivere voldoende tijd voor ontspanning of gewoonweg lummeltijd...
05 juli 2023 
1 min. leestijd

Op Vivere voldoende tijd voor ontspanning of gewoonweg lummeltijd...

Balans op Vivere: ontspanning, spelen en lummeltijd

Op Vivere draait het niet alleen om leren en ontwikkelen, maar ook om het vinden van de juiste balans tussen inspanning en ontspanning. We geloven sterk in het belang van ruimte voor spelen, lummelen, en gewoon even niets doen. De momenten waarop studenten kunnen ontspannen zijn net zo waardevol als de lessen en projecten.

Hoe ontspan jij?

Spelen en ontspanning zijn essentiële bouwstenen van een gezonde ontwikkeling. Op Vivere geven we studenten de vrijheid om hun eigen vorm van ontspanning te vinden. Sommigen kiezen ervoor om te rennen en te spelen op het plein, terwijl anderen in een goed boek duiken. Deze 'lummeltijd' stimuleert de creativiteit en helpt bij het ontwikkelen van zelfbewustzijn – essentieel om later zelf keuzes te kunnen maken over wat je nodig hebt om in balans te blijven.

Mag even niets doen er ook zijn? Of moeten we altijd aan staan....?

We zien dagelijks dat de kracht van ontspannen niet alleen zit in het loslaten van stress, maar ook in de creatie van ruimte. Ruimte om te dromen, om nieuwe ideeën te laten ontstaan, en om simpelweg jezelf te zijn. Door te ontspannen, bereiden onze studenten zich voor op nieuwe uitdagingen – fris en opgeladen. Op Vivere zorgen we voor een veilige plek waar inspanning en ontspanning hand in hand gaan. Want leren gaat niet alleen over kennis vergaren, maar ook over het vinden van je eigen ritme. Soms betekent dat gewoon lekker niets doen op het gras, met komkommertjes op je ogen, en dat vinden wij perfect in balans.

Over de schrijver
Barbara is moeder van twee kinderen, Dexter en Skyler, en de oprichter en schoolleider van Vivere. Vanuit haar passie voor toekomstgericht en inspirerend onderwijs richtte ze Vivere op. Barbara heeft als doel een school te creëren waar kinderen ervaringsgericht en zintuiglijk kunnen leren. Ze gebruikt hiervoor de principes uit het democratische onderwijs. Barbara combineert haar rol als schoolleider met een diepe interesse in kunstmatige intelligentie, waarbij ze bewust kiest voor een evenwichtige balans en het beperken van schermtijd. Vivere is in 2016 begonnen met zes kinderen en twee leerkrachten in een oud verzorgingshuis. Inmiddels is uitgegroeid tot een levendige leeromgeving waar ruim 100 kinderen dagelijks onderwijs ervaren.
Reactie plaatsen