Het vo op pad!

Hier startte onze excursie, voor de school. Rond 9.45 uur gingen wij naar het station om de trein te nemen naar Den Haag HS, onze eerste bestemming. We zouden deze hele excursie de grote afstanden afleggen met de trein. ’s Ochtends kwamen we aan in Den Haag, daarna zijn we naar het hostel gelopen om even onze tassen af te geven. We hadden ook fietsen gehuurd, dus die hebben we ook opgehaald.

We hebben een halfuurtje gefietst naar het strand voor onze surfles. Bij de surfles hebben we ook een stukje rescue gedaan met een surfplank, hoe red je nou iemand uit het water met een surfplank? We hebben superveel gelachen en het was echt heel leuk. Na het surfen zijn we naar ons hostel gefietst om even uit te rusten.

’s Avonds hebben we gegeten in het hostel, een lopend buffet en het was erg lekker. We hebben nasi gegeten met saté en loempia’s. Na het eten hadden we besloten om nog even naar de stad te gaan en hebben we bij het Binnenhof gekeken. Toen we terug waren van het wandelen zijn Danousha, Nout, Dean en ik nog even gaan poolen beneden. En raad de afstand maar die we die dag hebben afgelegd? Rond de 11 km!

Met de koets

De volgende dag zijn we wakker geworden en zijn we gaan ontbijten in het hostel. We maakten onze lunchpakketjes voor die middag en zijn de stad ingegaan. In de stad deden we een quiz maar toen werden we aangesproken of we allemaal een ritje in de koets wilde maken. Veel beter dan een quiz, hahahaha.

’s Middags zijn we naar de Anne Frankfilm geweest, de film heette: mijn beste vriendin Anne Frank. Het was best een heftige film, maar vooral ook heel interessant om te zien hoe het ging in bijvoorbeeld een concentratiekamp. Na de film zijn we onze tassen gaan ophalen in het hostel en zijn we naar het station gelopen voor onze reis naar de volgende bestemming: Amsterdam.

Volgende bestemming en grachtentocht

Eenmaal aangekomen in Amsterdam namen we de tram naar ons hostel, dat was namelijk in het Vondelpark. We hebben even onze bedden opgemaakt en zijn naar de stad gegaan om even te winkelen en te kijken in de stad. Ook zijn we daar wat gaan eten bij twee tentjes. Na het eten hadden we een grachtentocht op de planning staan in Amsterdam, we hadden allemaal oortjes in met informatie over bijvoorbeeld de geschiedenis van Amsterdam. Het was superleuk en we hadden de grachtentocht best laat in de avond dus er was echt een leuke sfeer met lampjes. Na de boottocht zijn we naar het hostel gegaan en zijn we allemaal onze kamers in gegaan. Hoe moe we ook waren alsnog zijn we nog wel even wakker gebleven, oeps.

Laatste dag en Madame Tussauds

Woensdag was onze laatste dag van onze trip, maar we hadden nog een hoop op de planning staan. In de ochtend hebben we ontbeten in het hostel en hebben we onze lunchpakketjes opgehaald. Onze tassen hebben we afgegeven en we zijn naar onze eerste bestemming gelopen, Madame Tussauds. Een supertof museum met allemaal bekende mensen. Zoals Epke Zonderland, dj’s, Adele, Lil’ Kleine en nog veel andere mensen. Hier zijn wat toffe foto’s van ons met de beroemdheden.

Anne Frank Huis

Na Madame Tussauds zijn we even de stad in gegaan om wat te winkelen, want we hadden nog best wat tijd voordat we naar het Anne Frank Huis konden. We hebben lekker gegeten en hebben nog even de stad gezien. Daarna zijn we naar het Anne Frank Huis gegaan, we mochten zelf lopen met een oortje in met informatie. We mochten hier geen foto’s maken, maar we vonden het allemaal heel interessant en vooral ook heel zielig.

Na het Anne Frank Huis hebben we de tram genomen naar het Vondelpark, we hebben lekker wat eten gehaald en zijn gaan eten in het Vondelpark. We hebben daar nog even gelopen en daarna hebben we onze tassen opgehaald en zijn we naar het station gelopen. We hadden de trein rond half zeven ’s avonds. De treinreis duurde ongeveer vijf kwartier. We vonden het kamp allemaal heel erg leuk en hebben echt genoten. Een leerzaam tripje, maar echt heel leuk!

Over de schrijver
Danousha en Evy-Roos zijn twee studenten die bij Vivere op het voortgezet onderwijs (VO) zitten. Zij schrijven regelmatig over zaken die op het VO spelen om zo onze website bezoekers op de hoogte te houden wat er zoal speelt. Daarnaast vinden Danousha en Evy-Roos het erg leuk om meerdere studenten op het VO te verwelkomen. Heb je dus vragen of reacties na aanleiding van dit blog? Laat het ons weten!