Examentraining

Bij Vivere bereiden we onze studenten grondig voor op het tekenen examen. Onlangs hebben we een intensieve examentraining georganiseerd, waarbij we ons richtten op zowel het schriftelijke als het mondelinge deel van het examen.

Schriftelijk Examen

Tijdens de training hebben studenten gewerkt aan het analyseren en interpreteren van kunstwerken. Ze leerden hoe ze beeldaspecten zoals vorm, kleur, compositie en materiaalgebruik kunnen herkennen en beschrijven. Daarnaast oefenden ze met het plaatsen van kunstwerken in hun historische en culturele context, wat essentieel is voor het schriftelijke examen.

Mondeling Examen

Voor het mondelinge deel hebben we simulaties gehouden waarin studenten hun eigen werk presenteerden en toelichtten. Ze oefenden met het articuleren van hun creatieve proces, het uitleggen van hun keuzes en het reflecteren op hun ontwikkeling als kunstenaar. Deze sessies hielpen hen om zelfverzekerd en coherent over hun werk te spreken, wat cruciaal is tijdens het mondelinge examen. De foto is het resultaat. 

Over de schrijver
Barbara is moeder van twee kinderen, Dexter en Skyler, en de oprichter en schoolleider van Vivere. Vanuit haar passie voor toekomstgericht en inspirerend onderwijs richtte ze Vivere op. Barbara heeft als doel een school te creëren waar kinderen ervaringsgericht en zintuiglijk kunnen leren. Ze gebruikt hiervoor de principes uit het democratische onderwijs. Barbara combineert haar rol als schoolleider met een diepe interesse in kunstmatige intelligentie, waarbij ze bewust kiest voor een evenwichtige balans en het beperken van schermtijd. Vivere is in 2016 begonnen met zes kinderen en twee leerkrachten in een oud verzorgingshuis. Inmiddels is uitgegroeid tot een levendige leeromgeving waar ruim 100 kinderen dagelijks onderwijs ervaren.
Reactie plaatsen